jag är en diktälskare!

dikt 1.

Förlåt att jag bryr mig, förlåt att jag stör, förlåt att jag älskar dig såsom jag gör.
Men låt mig få hoppas, låt mig få drömma, för det är inte så lätt att gå vidare och glömma. Jag vet att det är över, du hade din chans. Jag vet att det sen länge
är slut på vår romans, men låt mig få minnas, för lita på mig, förr eller senare
glömmer jag dig

dikt 2.


Han en fattig pojke från landets yttersta del, hon en bortskämd flicka, oförstörd och hel.

 

Han räddar hennes liv, räcker fram sin hand, trots två skilda världar är två hjärtan i brand.

 

Hans blå ögon glittrar i kapp med havets glans, går ner till tredje däck, en oförglömlig dans.

 

Kärleken är het, så het att den nästan brännsk, först nu förstår de båda hur äkta lycka känns.

 

Men allting har en ände, allting har ett slut, när båten börjar läcka, de springer båda ut.

 

Frysande i vattnet de kämpar båda två, tills livets klocka ringer, nu är det dags att gå.

 

Livlös han sjunker, ner till havets djup, hon får leva ensam med alla dessa stup.

 

I hjärtat finns han alltid, ler med utsträckt famn, om ändå båten hadde nåt ända fram till hamn.

dikt 3.
Tåren på min kind är till dej,
tåren på min kind är för att du sårat mig,
mitt blödande hjärta var för dig en lek,
mitt blödande hjärta är för att du svek,
mina tårar flöder och mitt hjärta blöder.
Jag trodde det var kärlek men jag tog visst fel
kommer jag någonsin bli hel?
Jag gav dig mitt hjärta
men du gav bara smärta,
du sa att det var mig du ville ha,
du sa att det var hos mig du ville va,
men det var bara tomma ord utan mening.
Du lämnade mig, och jag stod kvar där
med tårar på min kind och krossat hjärta,
jag vet inte varför det blev såhär
men frågan är, om jag någosin kommer våga bli kär!

dikt 4.

Varför föddes jag att älska?
Älska den jag inte får?
Varför tändes i mitt hjärta kärlek vid så unga år?
Den som älskar kan ej glömma
Den som glömt ej älskat har
Den som älskade och glömde
visste ej vad kärlek var!

dikt 5.

Varför tycker jag om dig mer o mer?
Varför tycker jag om dig när det finns så många fler?
Varför smälter mitt hjärta när du mot mig ler?
Varför är det bara dig jag alltid ser?
Varför är du i mina tankar natt som dag?
Varför blir det aldrig du o jag?
Varför pratar jag aldrig om någon annan än dig?
Varför älskar du inte mig som jag älskar dig?
Varför vill jag ha dig VARFÖR?

dikt 6.

Det finns en blomma vit som snö kan ej vissna, kan ej dö dess namn känner du nog igen

trofast vänskap heter den
  - Antonia, Johanna, Tove, Mathilda <3


over and out , louise!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback