MORA!

det är äl aldrig försent för att berätta något roligt ;)?
det tänker iaf jag göra nu!

fredag: Vi packade in oss i bilarna och drog från nykvarn vid 11 tiden. Jag, Johanna, Antonia, Sarah, Elin och Malin hade hur kul som helst i BERRAS! Det är något visst med den bilen för man kan fan inte ha tråkigt när man åker i den.. vi moonade, sjöng, skrattade och kom på en egen låt som är tradition :)
Väl framme i Mora bestämde vi hur vi skulle bo i stugorna och vi i berras fick en engen stuga utan vuxna, yees!
Åt lite korv med bröd innan vi drog iväg till den första matchen.. Vi förlorade med 5-1 så det var ingen bra början..
Åkte tillbaka till stugorna då vi fick sällskap av några killar som vi moonat för på vägen hem, lång historia om vad som hände senare på kvällen men kul var det iaf :)

lördag: Vi gick upp runt 8-tiden, käkade frulle och gjorde iordning oss inför match nummer2..
Vi spelade verkligen inte så bra som vi egentligen kan men vi vann med 2-0 och det var skönt :) Jag kan loova er att det dunkades "ge mig en öl" på hemvägen! Då blev det shopping och jag fick med mig fyra par skor tillbaka från mora centrum ^^,  Efter shoppingen gick vi till ishallen och tittade på rockets match där killarna i min klass spelar :) Dom vann så det var ju bra. Sen blev det middag och efter det blev det match igen.. Den viktigaste matchen eftersom att det var den som avgjorde om det skulle bli A eller B-slutspel så alla var taggade. Vi kunde väl ha gjort en bättre match? menmen vi vann iaf med 4-2 och så var vi vidare till A-slutspel. På kvällen tittade vi på rockets match igen och sen tog vi det lugnt, alla ville prestera sitt bästa i semifinalen dagen efter.

söndag: Vi gick upp runt 8-tiden idag också, åkte till ryssahallen och spelade semifinalen mot Pixbo Wallenstam och enligt mig så är det inte dåligt att förlora med 5-2 mot svenska mästarna, eller har jag fel?
Efter matchen åkte vi tillbaka till stugorna, städade och åkte hemmåt.. Vi stannade i Borlänge (kupolen) och åt på Mc´donalds. Men vi kunde knappsta åka igenom Borlänge utan att lyssna på "if i could turn back time" och ta några kort på en plats där vi har våra minnen från DaleCarlia 2006! På vägen hem gjorde vi några videosar och hade det trevligt med lite kortspel och sång ;).

Höjdpunkterna
Berrasbilen med "ge mig en öl & tokyo"
3a i A-slutspelet
Alla skratt

E: Du pappa..
T: Jaa?
E: Du vet den där genomskinliga kannan..
T: Jaa?
E: Aa, i har inte andvänt den!
T: Nehe?
E: Nej, alltså vi har inte gjor det.
 / tack för alla dina tabbar elin & som hon själv skulle ha sagt "I am a proud of it"

Det var det sista tillsammans med NIF f91/ NIF damjuniorer, tack för allt ni har gett mig tjejor / louise!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback