Idre, helt underbart :)

Idag kom vi hem från idreresan och det har varit hur kul som helst.

Söndag:
Det började med att bussen avgick från vacksta 20 över 9, 35 minuter försenade mot södertälje centrum. Vi hade planerat platserna hur bra som helst men näedååå, då var det några tråkmånsar som inte ville sitta med oss :O. Det slutade iaf  med att jag, janine och adam delade på två säten fast det fanns platser över (!) haha.  Men jag måste faktiskt erkänna att det blev riktigt mysigt (A).
Det blev en lång resa upp till idre och vi kom fram vid 6 tiden om jag minns rätt, då hämtade vi ut all utrustning och packade in oss i stugorna. På kvällen gick jag och adam en promenad och det behövdes verkligen, skönt att reda ut allting :). Sen hade jag och janine väldigt roligt fram till klockan 3 och sen somnade vi.  

Måndag/turåkning:
Vi hade samling halv 9 på morgonen för att åka iväg en bit till fjället, det var riktigt jobbigt att "gå på tur" och uppförsbackarna var ingen hit! Vi stannade på ett jätte mysigt ställe där vi åt lunch och la oss och sola ett tag, sen bestämde vi oss för att åka tillbaka och då blev det en massa nerförsbackar och det gillar vi :) totalt så åkte vi 1 mil. Efter en jobbig dag uppe på fjället så drog jag och janne ut i backarna och åkte skidor och bräda.
Det var förjävla roligt för det var ett tag sen jag åkte, och sen så hamnade jag uppe på janines bräda också (?) hur det gick ska vi inte prata om.. men kroppen kan tala om mycket (A). 

Tisdag/slalomåkning:
Idag var det samling kvart i 9 och vi skyndade snabbt iväg till backarna :) Det var halvtråkigt att åka med lärarna eftersom att vi inte fick välja själva vilka backar vi skulle åka, menmen det var väl helt ok! Sen blev det lunch och jag och janne käkade gröt och sen la vi oss och solade, det kanske inte var så smart att somna? haha. Sen tillbaka ut i backarna och snart blev det fri åkning. Det var skoj och jag och janne drog och hämtade brädorna och ut och åkte igen.. och just som jag trodde att jag hade fått kläm på skiten så drar jag på en fetingvurpa och det gjorde så ont att jag knappt kunde sitta på rumpan på hela kvällen :O. När vi skulle laga våra efterlängtade pannkakor så gick det väl kanske inte riktigt som vi hade tänkt oss? det fanns ingen bunke som rymde våran sats och det var fullt med disk på bänkarna så vi satte oss på golvet och sen glömde vi hälften av äggen och massa skit, det blev en jävla pannkakssmet det.. och när jag satt där på golvet bredvid mjölpåsen så kände jag hur frestade det var att ta upp en näve och kasta i janines face! och sen var mjölkriget igång... FFP och Sebbe fick också smaka lite på mjöljet och fyfan va kul det var ;) mindre kul att städa upp allt sen bara, menmen!

Onsdag/längdåkning:
Idag var det samling klockan 9 och det var sjukt skönt faktiskt. Sen knallade vi iväg mot längdspåren och på vägen så hoppade vi på fjälltåget så vi slapp gå (A).  Först lekte vi lite lekar och det var rätt kul och sen skulle vi ut i spåret, fyfan va mina fötter strejkade!!!!! memen, jag tog mig runt 5,5 km och sammanlagt så åkte jag 8km, rätt nöjd med tanke på att det inte riktigt är min grej det där..  Sen tog vi oss tillbaka hem till stugan och tog det lugnt ett tag innan vi drog ut i backarna. Det var sista dagen innan hemfärd så vi passade på att åka så mycket som möjligt och det var skönt :) På källen gick vi till sporthallen och tog det lite lugnt sen kilade vi tillbaka till stugorna där det blev fotboll, Sverige-Nordirland hur kunde sverige förlora (?) Inte för att jag såg hela matchen, det var en annan sak som var betydligt mycket viktigare och det kunde inte skjutas upp!  Runt halv 12 tiden så började vi sminka och platta håret på david, adam och ffp ;) det var riktigt kul och dom blev jätte söööööta (A) Vi hann också med att städa upp lite i våran otroligt stökiga stuga.

Torsdag:
Vi blev väckta klockan 7 av att Schuman står och bankar på fönstrena, så hårt att dom nästan gick sönder (!) Jag gick upp kvart i 8 och då städade vi i ordning det sista som var kvar. Bussen kom runt kvart i 10 och innan vi packade in oss i den så tog vi en gruppbild som avslutning på idreresan 2007. Bussresan blev halvrolig med massa olika filmer och det blev rätt tröttsamt när vi bytte mitt i filmen.. Så jag bestämde mig för att sova lite och det var rätt skönt.  Det sista vi gjorde var att dra igång hip hip hora som vi inte ens hann se klart på, och då började sötnosen adam retas och jag dampade. Alla tyckte att jag var en suris och då var det tydlige ännu roligare att retas? aja, orkade inte bry mig så jag satt i stort sätt tyst sista biten. 

image113 image112
adam muppar sig och jag är fullt allvarlig!

tack för en sjukt rolig tid i idre/ lowlow.

Kommentarer
Postat av: Antonia

my father are going to proud of you for the längsåkning ;)

Postat av: louise

haha, ja jusste ;) du måste berätta det för honom (A)

2007-03-30 @ 19:07:10
URL: http://louisemarielle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback