mellandagsrea

jag kom nyss hem från SKHLM och herregud, folk är helt galna!
"AAAAAAH, KOLLA DET KOSTAR BARA 49.50!!!!!!!"
man blir fan mörkrädd när man går runt och tittar för att folk är som de är..
men en sak som var riktigt kul var när jag var inne på cubus och stod i kö
en 35+ kvinna har kommit fram till kassan med fyra plagg
expiditen förklarar att två av dem inte är på rean
kvinnan bestämmer snabbt att hon inte ska ha dem men de andra två
expidit: sådär, 198 kr
kvinnan: va? var det inte rea?
expiditen tittar på prislappen & knappar sanbbt in ett annat pris i kassan ( ett bättre reapris för att kvinnan ska bli nöjd )
expiditen: då blir det 175 kr ( kvittot kommer ut & hon börjar larma av )
kvinnan anser att 175 kr var ett alldeles för dyrt REAPRIS så hon vänder sig bara om och går därifrån
expiditen tittar upp mellan avlarmningen och ser hur kvinnan försvinner iväg, suckar och kastar bort tröjorna.

alltså ärligt talat så är inte 198 kr dyrt för två tröjor & verkligen inte 175 kr.
jag lovar att kvinnan hade köpt de utan tvekan om det inte hade varit rea men hon förväntade sig säkert att de skulle kosta runt 50lappen för båda. suck!

det här fick jag själv med mig hem
* en cardigan
* två t-shirts
* lacktights
* en tunika
* mascara
* 4 trosor

lycka till ute i affärerna gullisar :)


Kommentarer
Postat av: elina

jag var oxå i hysterin, förjävla jobbigt alltså! :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback