Det är svårt att vara någon annan när man är född till den man är.


Nu tänker jag bjuda med er på en resa genom mitt liv så om ni vill känna känslan kan ni läsa annars kan ni stänga ner sidan.


Jag föddes 20 februari 1991 på SödertäljeBB.
Jag kom hem till min familj som då bestod av min mamma, min pappa och min 3 år äldre syster Sara.
Jag minns inte mycket från dom tidiga åren men man kommer väl ihåg saker från typ 4års ålder kanske? jag vet inte hur gammal jag var eller hur många år det gällde men jag minns att jag inte lekte med kompisar som alla andra barn, nej jag var faktiskt ganska ensam :(  Jag kanske var lite utstött eller något, jag kommer inte ihåg så jättebra =(. Det var säkert en sorglig tid för mig, jag var säkert ledsen och undrade varför inte jag lekte med kompisar som alla andra.. Men tiden gick och jag blev äldre fast jag lekte fortfarande inte med många men jag hade en bästa vän och det var Caroline. Vi lekte ofta och vi bråkade ofta, men trots det så var vi vänner.
Caroline spelade fotboll och tyckte att jag skulle följa med på en träning så jag plockade ihop min systers gamla saker och följde med :)

Det var det bästa beslut jag någonsin tagit för det var genom fotbollen jag lärde känna alla mina underbara vänner som jag har kvar än idag! Spelade vi inte fotboll tillsammans så hängde vi väl på hökmossvägen och spelade fotboll eller så var vi i sandtorp och "klättrade på lillballen" och varje sommar var det hökan som gällde, aldrig något annat för vi höll ihop vi tjejer och det gör vi än idag men tiderna förändras och idag umgås vi inte varje dag, varje vecka eller varje månad men vi finns alltid där för varandra och det kallas äkta vänskap.  Jag är lycklig som har er.

Livet lekte och inget kunde gå fel, eller kunde det?
Jo tyvärr så kunde de det, mina föräldrar skildes och jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Det fanns liksom ingen utväg, jag var tvungen att acceptera det men det var svårt och det är svårt än idag. Det kommer dagar då jag plockar fram alla gamla kort och bara sitter och tänker tillbaka på alla våra dagar tillsammans, allt vi upplevde och allt som vi gick igenom och varje gång jag gör det så hoppas jag att vi en gång ska bli den familjen igen. 

Det har gått lite mer än 4 år nu och jag har gått igenom så mycket under den tiden, det är saker som har stärkt mig som person och det är just den styrkan som jag lever på idag.

image204

1991 - föddes
1997 - började skolan
1999 - började i fotboll är lite osäker på årtal menmen..
2003 - mina föräldrar skildes
2008 - här står jag nu idag och kämpar så som jag har kämpat genom livet och jag ger aldrig upp!

älska dig själv för du måste stå ut hela livet/ L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback