Femkamp

Ja herregud vart ska jag börja?
Allt började med lottdragning, tjejerna drog varsin kille som då bildade ett team & jag drog Dogge.
Första grenen som var äggkastning klarade vi galant, med ett avstånd på 15:85 meter säkrade vi andra platsen.
Gren nummer två var öldrickande & citronätning så dogge fick dricka en öl med sugrör vilket han klarade på 20 sek & jag fick äta en hel citron som jag klarade på 26 sek, inte så bra gjort av oss menmen..
Gren nummer tre hade också två deltävlingar, dogge fick möta sara på stången & det var ju  bra för oss eftersom att han slog ner henne i mattan på andra slaget. Jag däremot var riktigt kass på att få ner tre petflaskor med ett par strumpbyxor nerdragna över huvudet med två tennisbollar i fötterna på dem.
Gren nummer fyra var pargång, ett par skidor som båda satt fast på och för första paret gick det helt okej.. andra paret var jag & dogge och det tog oss en fjärdedel av banan innan vi knäckte den ena skidan, tyvärr!
Den sista grenen var helt klart den värsta! Dogge som började sprang ner för en lerbacke, körde norsk fylla (10 varv), sprang över ån på två frigolitbitar, tog en shot, staplade tre ölburkar på varandra, sprang tillbaka och upp för backen där jag stod och slängde mig ner för backen, hämtade vatten i en hink som var full av hål, sprang upp för backen och försökte fylla en kanna med vatten. Tyvärr var jag tvungen att bryta efter att ha kämpat på bra med tanke på att jag har töjt ut mitt ledband igen. Och jag måste tillläga att både jag & dogge badade i den sista grenen, fyyfaan det fanns inget stopp.. många var fan i och tog sig ett ofrivilligt dopp alltså.

Av femton par så kom vi fyra så det var fan bra jobbat av oss.
En medlem som var pissfull & en medlem som var halvt handikappad
det kallar jag kämparinsats.


Alla var fulla & glada så kvällen fortsatte hemma hos familjen Törnqvist där vi tillslut satt 5, 6 stycken kvar & rostade mackor. Sen hämtade papi mig vid tretiden.

Bilder kommer på facebook / L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback